دلیل ریشه ای شکست پروژه های نت چیست؟
مساله این است که در حالیکه ممکن است در کوتاه مدت موفقیتهایی در پیاده سازی نت بدست آید، اما در دراز مدت پایدار نخواهد ماند. دلیل این شکست به دلیل این حقیقت است که اقدامات برای تحول، در همه سطوح مورد نیاز نهادینه نشده است. در واقع با بهبود اجرایی کارها، “مهارتهای سخت” بهبود پیدا کرده اند. غیر از این سطح دو سطح دیگر وجود دارد، که برای پایدار شدن تحولات نت، باید این سطوح نیز مد نظر قرار گیرند. سطح بعدی “مهارت های نرم” است که خود از 8 عنصر تشکیل شده است، شامل: رهبری، فرآیند کاری، ساختار، یادگیری گروهی، تکنولوژی، ارتباطات، روابط داخلی و پاداش ها است. سطح بعدی که قبل از مهارت های نرم قرار می گیرد و پایه و اساس همه تحولات و ریشه ای ترین دلیل همه شکست ها در پروژه تحولات است، فرهنگ سازمانی است. بدون توجه به این سطح پایه ای ریشه های تحول و نظام نت جدید، هیچ گاه در سازمان شکل نخواهد گرفت و در نتیجه موفقیت حاصل نمی گردد. شکل زیر این مدل سه لایه را نشان می دهد.
اگر تحول را به سادگی، متوقف کردن اقداماتی که تاکنون در حال انجامِ آن بودیم و آغاز انجامِ کارهای جدید تصور کنیم، در آن صورت زمان گذار تا اتّخاذِ شیوهی عملِ جدید، بحرانی میشود. و باید برای این فاز از پروژه برنامه ریزی و اقدامات اساسی صورت گیرد تا بتوان از حداکثر ظرفیت نیروی انسانی برای تحقق پیاده سازی پایدار استراتژی های نگهداری و تعمیرات در واحد اطمینان حاصل نمود.
این مطلب بر گرفته از مقاله ای از آقای Steve Thomas بود که در سایت reliabilityweb.com منتشر شده است.
شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه نت) و لینک سایت (www.mpedia.ir) این مطلب را باز نشر دهید.
ارسال یک پاسخ
می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟Feel free to contribute!