نسخه نهایی شماره فصل بهار مجله آپتایم-مجله مدیریت دارایی های فیزیکی

نسخه نهایی شماره فصل بهار مجله آپتایم-مجله مدیریت دارایی های فیزیکی، نگهداشت و قابلیت اطمینان

 

شماره فصل بهار 94 مجله را از لینک زیر دانلود کنید.

اطمینان 

چندین سال بود که ایده تاسیس مجله ای در حوزه نگهداری و تعمیرات ذهنم را به خود مشغول کرده بود؛ حتی قبل از راه‌اندازی سایت دانشنامه نت. در این چند سال برخی از دوستان پیشنهاد تاسیس مجله را می دادند و اعلام همکاری نیز داشتند، ولی همیشه اینرسی برای این کار در خودم حس می کردم و یک جواب تکراری برای دوستانم داشتم: «از حوصله و توان ما خارج است».

تا اینکه اسفند ماه سال گذشته صحبتی با مهندس هوشنگ رستمیان داشتم. مساله ای ساده و در عین حال عمیق را مطرح کردند. گفتند آیا شما چشم انداز، ماموریت و سند استراتژی برای کار خود دارید. در جواب ایشان گفتم بله داریم و خطابه ای هم پیرامون این موضوع گفتم ولی واقعیت چیز دیگری بود؛ استراتژی مکتوبی در کار نبود. با دوستان شروع کردیم آنچه را که تا کنون در ذهن تحت عنوان سند استراتژی داشتیم، روی کاغذ آوردیم و از آن سند به صورت اتوماتیک به طرح ریزی مجله ای تخصصی پیرامون مدیریت دارایی‌های فیزیکی، نگهداشت و قابلیت اطمینان رسیدیم.

حدود 6 ماه قبل نیز صحبتی با دکتر جعفری از اساتید سازماندهی و رهبری در ایران داشتیم. در این صحبت ایده سازمان مجازی (Virtual Organization) داشت با سرعت در ذهنم شکل میگرفت. یعنی سازمانی از بهترین ها که در مقطعی از زمان دور هم جمع می شوند و کاری انجام می دهند و دوباره همه به کار قبلی خود برمی گردند. برای مجله نیز با بهترین ها تماس گرفتیم و بهترین جواب را شنیدیم: «ما هستیم»

به پشت گرمی آن «ما هستیم» ها، شروع به کار کردیم و اولین شماره مجله پیرامون مدیریت شرایط دارایی‌ها در فصل بهار 94 به اتمام رسید. 

مدل مجله آپتایم الهام گرفته از عناصر آپتایم می‌باشد که در 4 بخش به شرح جدول زیر کار خواهد شد:

 uptime elements

هنوز ابتدای راه هستیم، دعوت می کنیم از کلیه صاحب نظران، اساتید و همکاران عزیز که به تیم آپتایم بپیوندند.

Email and Phone Uptime