نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS

چرا خیلی از شرکت ها نمی توانند بیش از 30 درصد ظرفیت CMMS استفاده کنند؟ (بخش اول)

images

 

چرا خیلی از شرکت ها نمی توانند بیش از 30 درصد ظرفیت نرم افزار های نگهداری و تعمیرات (CMMS) استفاده کنند؟

پاسخ:

پاسخ این سوال را سعی میکنم تیتر وار بیان کنم تا پاسخ شفاف و روشنی داشته باشیم.

1-    قبل از هر چیز این نکته را نباید فراموش کرد که همیشه لازم نیست سازمان شما از 100 درصد قابلیت های نرم افزار CMMS یا EAM استفاده کند، به نسبت بلوغی که در سازمان وجود دارد، بخش های مختلف نرم افزار با زمانبندی مناسب باید پیاده سازی گردد.

2-    مهمترین دلیل در استقاده حداقلی از ظرفیت CMMS، ضعف در پیاده سازی آن در سازمان است. تیمی قوی و آموزش دیده نرم افزار را پیاده نکرده و کاستی های زیادی را به همراه داشته است.

3-    آموزش ضعیف است. کاربران نمی دانند بخش های مختلف نرم افزار چه استفاده ای دارد و نمی دانند چگونه باید از آن استفاده کنند.

4-    در برخی سازمان ها زمان شیفت و تعداد افراد حاضر در شیفت جوابگوی پرکردن و کار کردن با تمامی بخش های CMMS نیست، البته این هم ناشی از سوء مدیریت و عدم نیازسنجی درست است.

5-    خیلی از نرم افزارهای موجود به قدری پیچیده هستند که عملاً کارکردن با آن مشکل و دردسر ساز هستند. پنجره های زیاد و کلیک های بسیار.

به اصطلاح یوزر فرندلی نیستند. اگر کاربران با نرم افزار به خوبی ارتباط برقرار کنند، فرم ها به درستی و با اطلاعات دقیق پر خواهند کرد.

 

6-    دلیل دیگری که خیلی مشاهده می گردد عدم ارتباط درست بین کسانی که تیم پشتیبانی و برنامه ریز CMMS هستند و آنهایی که تیم اجرایی و کاربران نهایی هستند. تیم پیاده سازی و پشتیبانی با کابران کف کارگاه باید ارتباط نزدیک و صمیمی داشته باشند.

7-    مسئول پیاده سازی فردی ضعیف است. در تیم سازی های نت شخصی به عنوان Champion می شناسند. او مسئوول تغییر فرهنگ سازمانی و انتقال دانش به کاربران است. هر چقدر شخص قدرتمند و آموزش دیده باشد، پیاده سازی CMMS موفق تر خواهد بود.

ادامه این مطلب را در این پست مشاهده فرمائید.

شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه نت) و لینک سایت (www.mpedia.ir) این مطلب را باز نشر دهید.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *