چرا خیلی از شرکت ها نمی توانند بیش از 30 درصد ظرفیت CMMS استفاده کنند؟ (بخش دوم)

CMMS

 

در بخش اول برخی از دلایل را ذکر کردیم، ادامه مطلب را مطالعه فرمائید.

8-    خیلی از سازمانهایی که در پیاده‌سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات (CMMS) ناتوان هستند، سیستم نگهداری و تعمیرات کاغذی نیز یا نداشته و یا خیلی ضعیف است.

به عنوان مثال وقتی گزارشات و شاخص های KPI در سازمان به خوبی طرح ریزی نشده باشد، چه انتظاری از CMMS در ارائه این شاخص ها و گزارشات دارید. وقتی فرآیند صدور دستورکار به غلط در سازمان طرح ریزی گشته است باعث عدم پیاده سازی درست گردش دستورکار در CMMS خواهیم بود. در برخی از سازمان ها حتی فرم ها و چک لیست های به شدت ضعیفی در حال اجرا می باشد و بسیار عجله برای خرید نرم افزار نیز دارند!!

9-    ضعف در برنامه ریزی پیاده سازی و استفاده از نرم افزار یکی دیگر از دلایل عدم استفاده کامل از ظرفیت های CMMS است. باید بدانید با نرم افزار به کجا می خواهید برسید و نرم افزار برای رسیدن به این اهداف چگونه می تواند به شما کمک کند. حتی در نقشه راه نرم افزار شما جایگاه RCA و RCM را هم باید مشخص کنید و حداقل تا 5 سال آینده برنامه داشته باشید.

10-    متولی پیاده سازی CMMS در سازمان شما نباید بخش IT و یا مدیریت مالی سازمان شما باشد. متولی واحد نگهداری و تعمیرات و یا دقیق تر واحد برنامه ریزی و مهندسی نگهداری و تعمیرات است.

11-    سیاست سازمان باید قبل از خرید نرم افزار شفاف و روشن باشد. اینکه آیا بخش های خرید، مدیریت انبار و مدیریت مالی نیز در این نرم افزار می خواهد انجام گیرد و یا اینکه نرم افزار های مجزای خود را دارد و یا اینکه در پکیج ERP این ماژول ها دیده شده است، باید مشخص گردد.

مسیر پیاده سازی صفر تا صد نرم افزار باید شفاف و روشن باشد. در استاندارد ISO 55000 هم تاکید بسیار زیادی روی موضوع شفاف بودن استراتژی نت، اهداف عینی و اجرایی و سیاست های نت و مدریت دارایی‌ها شده است.

شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه نت) و لینک سایت (www.mpedia.ir) این مطلب را باز نشر دهید.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *