تقابل واحد نت و عملیات

تقابل واحد عملیات (تولید یا بهره برداری) با واحد نت (نگهداری و تعمیرات)

mpedia operaion and maintenance

 

سوال: اگر عملیات (واحد تولید یا بهره برداری) ساعات کار خود را از 5 یا 6 روز در هفته به 7 روز کامل در هفته بخواهد تغییر دهد(بنا به مقتضیات شرایط) تکلیف واحد نت و انجام PMها چیست؟

جواب: باز هم سعی می شود جواب تیتر وار داده شود تا انسجام داشته باشد.

1-      سرگروه تیم عملیات (یامدیر عملیات) را نسبت به عواقب عدم انجام PMها در زمان مقرر مطلع کنید.

مدیر بالاتر نیز باید آگاهی داشته باشد که آماده به کاری (Availability) تجهیزات را اگر بخواهید افزایش دهیدباید در تولید توقفاتی داشته باشید. 7 روز فشرده کار کردن نهایتاً باعث افزایش توقفات و کاهش تولید می شود.

2-      سعی کنید برنامه PM را بهینه سازی نمائید (با استفاده از روشهای PM Optimization). بررسی کنید کجاها کارهای PM اضافی انجام می دهید، بازه های تناوب برخی فعالیت های PM را می توانید بزرگتر کنید. زمانهای اضافی و اتلاف های زمانی را در برنامه شناسایی کرده و آنها را حذف کنید. (استفاده از نت ناب)

3-      سیاست نت  را در بخش هایی از تجهیزات به سمت نت پیشگویانه (PdM) ، نت مبتنی بر پایش وضعیت (CBM) تغییر دهید.

4-      جلسات مشترک با عملیات بگیرید تا مشخص کنید چه زمانهایی باید توقفات برنامه ای داشته باشید. توجه کنید در توقفات برنامه ای صرفا ًکار PM انجام نمی شود، واحد عملیات به این توقفات نیاز دارد تا با تمرکز به تمیزکاری محیط کار بپردازد، خطوط تولید کثیف تقریباً 30% توقفات تولید را افزایش می دهد. آنها حداقل باید در برنامه 24/7 (7روز کاری 24 ساعته) زمانهای توقف برنامه ای را اعلام کنند تا تیم نت فعالیت خود را انجام دهد.

5-      برنامه ریزی نت را دوباره بررسی کنید و بین فعالیت های Critical و حیاتی و بقیه فعالیت ها تمایز قائل شوید. می توانید در گروه‌بندی، فعالیت های A، B و C داشته باشید و در شرایط اضطرار گروه C را به تعویق بیاندازید.

6-      تیم های نت را با جلسات توجیهی آماده کنید. به آنها توضیح دهید بنا به شرایط باید بهره وری خود را افزایش دهند تا برنامه ریزی نیز بتواند اثربخش کار کند.

7-      برنامه ریزی MRO مدیریت قطعات یدکی باید تغییر یابد، چه به لحاظ مکانی، فرایندی، میزان موجودی و زمانبندی.

8-      در زمانی که توقف برنامه ای در تولید کاهش پیدا می کند، بهترین تجویز اجرای درست TPM می باشد. اپراتورهای دستگاه می‌توانند فعالیت های ساده نت را و در برخی مواقع فعالیت های PdM را انجام دهند.

9-      حضور برخی از تکنسین های نت می تواند در خط تولید و در خط بهره برداری در زمان تولید کمک کند. آنها می توانند PMهایی که نیاز به توقف ندارند را انجام داده، پایش وضعیت را کنترل کرده و حالت های خرابی را به خوبی شناسایی کنند در زمانی که اپراتورها توانایی انجام این فعالیت را ندارند.

امیدوارم این موارد به شما در برنامه ریزی کارها کمک کند. از خوانندگان سایت تقاضا دارم این لیست را کامل کرده و توصیه های خود را در بخش کامنت ها و نظرات بنویسند.

شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه نت) و لینک سایت (www.mpedia.ir) این مطلب را باز نشر دهید.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *