مشاور نرم افزار نگهداری و تعمیرات CMMS

آیا در زمینه نصب و استقرار نرم افزار CMMS نیاز به مشاور است؟

CMMS_Consultants_1

 

گرداوری: احسان سلیمی

ویرایش: سید مجتبی حسنیان

برگرفته از مقاله ای مشترک و ارائه شده در کنفرانس فناوری اطلاعات و مدیریت دانش

سوال: آیا در زمینه نصب و استقرار نرم افزار CMMS نیاز به مشاور است؟

جواب: تعداد زیادی از فروشندگان نرم افزار و مشاورین وجود دارند که در زمینه نصب و استقرار نرم افزار CMMS یا EAM فعالیت دارند. دو نوع مشاوره در زمینه استقرار نرم افزار وجود دارد، گروه اول مشاورینی هستند که به جنبه کاری سیستم متمرکز می شوند (بهبود سیستم موجود، نظارت جامع در استقرار نرم افزار، جمع آوری داده ها، ورود داده ها، ممیزی استقرار)، در حالی که گروه دوم بر جنبه های تکنولوژی و IT تمرکز دارند و سازمان می تواند با توجه به بلوغ سازمانی خود مشاور خود را انتخاب نماید.

برای تصمیم گیری در خصوص اینکه آیا یک شرکت به خدمات مشاوره ای برای استقرار نرم افزار نیاز دارد یا خیر سوال های زیر باید در کارگروه استقرار بررسی شود:

1-     آیا کارکنان سازمان قادر هستند به تنهایی رویه جاری خود را تغییر دهند، به گونه ای که فرایندهای قدیمی را بهبود داده و کارامدی سیستم را افزایش دهند؟

2-     آیا در میان پرسنل سازمان، کارمندانی که تجربه استقرار یک نرم افزار مدیریت دارایی ها داشته باشند، وجود دارد؟

3-     آیا کارکنان نت و IT سازمان، زمان برای افزودن این پروژه به برنامه کاری خود را دارند؟

اگر پاسخ به هر یک از سوالات بالا منفی باشد، یا برای بهره برداری کامل از نرم افزار طی بازه زمانی کم (شش تا دوازده) برنامه‌ریزی شده است، لازم است که از راهنمایی یک مشاور استفاده شود. با توجه به سال ها کار در این زمینه و تجارب ارزنده در خصوص استقرار نرم افزار، بهره گیری از خدمات یک تیم مشاوره می تواند در خصوص بهبود برنامه ریزی پروژه و راهنمایی مناسب و کارامد تیم در فرایند استقرار راهگشا باشد.

شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه نت) و لینک سایت (www.mpedia.ir) این مطلب را باز نشر دهید.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *