آنالیز ریشه خرابی ( RCA )

هفت گام جهت اجرای موفق آنالیز ریشه خرابی ( RCA )

هفت گام جهت اجرای موفق آنالیز ریشه خرابی ( RCA )   1 –  تشریح واقعی خرابی خرابی را با تمام علائم ظاهری و مشاهدات آن تشریح نمائید. انجام اینکار در تعیین ریشه خرابیها و یافتن پاسخ مناسب برای خرابی مورد نظر بسیار با اهمیت میباشد . از اپراتور ماشین بخواهید تا کلیه نشانه ها […]

دستور کار

چرخه دستور کار در نرم افزار سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات

شاید هسته اصلی فعالیت هایی که در نرم افزارهای مدیریت سیستم نت CMMS پیگیری و ثبت می گردد، درخواست و دستور کار است. اگر این موضوع به خوبی در نرم افزار تحلیل و پیاده شود خیلی از راه رفته شده است. فلوچارت که در زیر آمده توسط بن استیونس در ایران ارایه شده است و […]

آنالیز SWOT

آنالیز SWOT چیست و چه کمکی به ما می کند؟

تحلیل  SWOT یکی از 10 ابزار و مفهوم کلیدی مدیریت است. به زبان ساده، آنالیز SWOT در واقع شناسایی و تحلیل عواملِ مثبت و منفیِ تاثیرگذار، درون و خارجِ سازمان است. این عوامل به صورت زیر طبقه بندی می شوند: 1-      از لحاظ نحوه اثرگذاری عوامل مثبت: عواملی که به سازمان در دستیابی به اهداف […]

نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)

مزایای نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)

با مرور در اینترنت به سایت www.quecentre.com برخورد کردم. مطلب آموزنده ای در سایت قید شده بود که اگرچه در راستای کسب و کار خودشان (مشاوره و  پیاده سازی CMMS) بود و اشکالاتی نیز داشت، لیکن نکات جالبی نیز گفته شده بود، ترجمه مطلب تقدیم می گردد: CMMS یک سرمایه گذاری است. سازمان های دارای […]

سيستم آناليز روغن (OCM)

نمونه گیری در سیستم آنالیز روغن (OCM)

  مولفین: احسان سلیمی و سید مجتبی حسنیان 5 موضوع مهم پیرامون نمونه گیری جهت آنالیز روغن را در ادامه پست مطالعه فرمائید: 1-     انتخاب مناسب ماشین برای آنالیز روغن با توجه به اینکه نمونه گیری برای آنالیز روغن هزینه بر است، لذا نمونه گیری از همه تجهیزات و ماشین آلات موجود در کارگاهی که […]

نتایج خرابی

سوال پنجم RCM2 چیست؟ (نتایج خرابی)

  1- دسته بندی نتایج خرابی[1] 1-1- دسته بندی عواقب[2] عواقب هر مد خرابی باید به صورت رسمی دسته بندی شود.پس از آنکه هر مد خرابی که از نظر منطقی محتمل است به همراه اثرات آن با جزئیات کافی مشخص شد، مرحله بعدی در فرآیند RCM ارزیابی عواقب هر مد خرابی خواهد بود. منبع اولیه […]

اثرات خرابی

سوال چهارم RCM2 چیست ؟ (اثرات خرابی)

    1- اثرات خرابی[1] یک فرآیند RCM  که مطابق با SAE JA 1011 باشد پس از مشخص کردن مد خرابی این سوال را مطرح می‌کند که هنگام وقوع یک خرابی چه اتفاقی می‌افتد (اثرات خرابی). در این بخش به بحث درباره دو مولفه کلیدی زیر که مربوط به اثرات خرابی می‌باشند می‌پردازیم. الف. مفروضات […]

ریکی اسمیت

دانلود چند فایل از بهترین تجربیات آقای Ricky Smith

  چند روز گذشته آقای Ricky Smith  چند فایل از تجربیات و نوشته های خود را در اینترنت منتشر کرد که حاوی مطالب بسیار جالب و مفیدی بود. برخی از عناوین این مطالب به شرح زیر است: 1-     نرم افزار قابلیت اطمینان جهت مدیریت سلامت دارایی ها 2-    هر کسی بهانه ای دارد برای عدم […]

انگیزه پرسنل نگهداری و تعمیرات

آیا پرداخت پاداش به پرسنل نگهداری و تعمیرات باعث افزایش بهره وری می شود؟

آیا تابحال شده است روز بعد از توزیع کارانه به کارگاه سر بزنید؟ با چه چیزی مواجه شده اید؟ عموما روز بعد از توزیع کارانه، بی انگیزگی، ناراحتی، عصبانیت و نارضایتی پرسنل را خواهید دید. در جمع های مختلف افرادی مشاهده می کنید که از این نظام پرداخت ناراحت هستند، افرادی که تا روز قبل […]

پیش بینی در نگهداری و تعمیرات

اتوماسیون تصمیم گیری های نگهداشت و تعمیرات با روش های هوش مصنوعی

   امروزه مرز دانش به سطحی از پیشرفت دست یافته است که ایجاب می کند بیشتر تصمیم گیری ها و اعلام نظرها با تکیه بر روشهایی انجام شود که در کمترین زمان بهینه ترین و دقیق ترین جواب را اعلام می کنند. صنعت رو به سمتی پیش می رود که در آن تجربیات و دانش […]