نت بر اساس پایش وضعیت

پردازش داده در نت بر اساس پایش وضعیت

اولین مرحله از کار پردازش داده (Data processing) پاک سازی داده (Data cleaning) میباشد. این مرحله، بسیار مهم است از این نظر که داده به خصوص داده های رخداد (Event Data) معمولا شامل خطا و نویز می باشند. این داده های پاک سازی شده می توانند برای تحلیل های بعدی و مدل سازی مورد استفاده […]

روانکاری مبتنی بر قابلیت اطمینان

فاز اول در روانکاری مبتنی بر قابلیت اطمینان

  بررسی جزء به جزء/هدف گذاری جامع (فاز 1 برنامه روانکاری مبتنی بر قابلیت اطمینان) :   روند اجرای برنامه RCL شامل یک سری ممیزی می باشد که به عنوان یک برنامه تجزیه و تحلیل یا ارزیابی وضعیت در نظر گرفته می شود. این ممیزی از این بابت صورت می گیرد تا بتوان تفاوت بین […]

مدیرت پروژه تعمیرات اساسی (اورهال)

مدیرت پروژه تعمیرات اساسی (اورهال) (Overhaul Project Management)

  ویژگی های پروژه تعمیرات اساسی: پروژه یک کار منحصر به فرد، جدید و غیرتکراری است. اورهال تجهیزات جدید، منحصر به فرد و غیرتکراری (در بازه زمانی محدود) است. پروژه برای تحقق یک نتیجه عینی انجام می شود. نتیجه عینی در اورهال افزایش کارایی و کاهش توقفات دارایی می باشد. پروژه موقتی است. اورهال نیز […]

ارزیابی وضعیت فعلی ماشین آلات

ارزیابی وضعیت فعلی ماشین آلات

در پست های قبلی به مبحث زیرساخت ها اشاره کردم و گفته شد که استانداردهای ISO55000 می توانند مرجع بسیار باارزشی در این مورد باشند. البته تعیین اهداف و سیاست ها و برنامه های کلی بر مبنای اطلاعاتی انجام می گیرد و شاید ارزیابی وضعیت فعلی ماشین آلات و تجهیزات و تعیین وضعیت مطلوب آنها […]

خرابی های وظیفه ای در RCM

سوال دوم : خرابی های وظیفه ای در RCM چیست؟

  1- خرابی‌های وظیفه ای[1] فرآیند RCM که مطابق با SAE JA 1011 باشد این سوال را مطرح می‌کند ” فرآیند به چه طریق ممکن است وظایفش را به طور کامل انجام ندهد.(خرابی وظیفه ای) ” برای پاسخ مطلوب می‌بایست کلیه مدهای خرابی مرتبط با هر وظیفه مشخص گردند. اگر یک دارایی نتواند آنچه را […]

بهترین تجربیات نگهداری و تعمیرات

پنجمین همایش الگوبرداری از بهترین تجربیات نگهداری و تعمیرات، قابلیت اطمینان و مدیریت دارایی با حمایت خبری مجله اطمینان

پنجمین همایش الگوبرداری از بهترین تجربیات در نگهداری و تعمیرات، قابلیت اطمینان و مدیریت دارایی در تاریخ 3 و 4 آذر 94 در هتل آکادمی تهران برگزار خواهد گردید. در این همایش بهترین تجربیات نگهداری و تعمیرات ارایه خواهد گردید که می تواند برای کارشناسان، مشاوران و علاقه مندان نگهداشت کشور بسیار مفید باشد. برای […]

آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن (FMEA)

یک تعریف ساده از آنالیز حالات بالقوه خرابی و آثار آن (FMEA)

در آنالیز حالات خرابی (شکست) و آثار آن بیشترین تمرکز بر جدول FMEA است. در حقیقت اگر این جدول با دقت تکمیل گردد آنالیز FMEA انجام گرفته است. عناوین این جدول در جدول شماره 1 تشریح گشته است.   جدول 1 : ستون های جدول FMEA حالت بالقوه خرابی اعداد ریسک RPN 1 اقدامات اصلاحی […]

مدیریت تغییر

سازمان چگونه می تواند با مدیریت تغییر از حداکثر کارآیی نیروی انسانی بهره برداری کند؟

همانطور که اشاره شد، مدیریت تغییر فرآیند بهبود روش­ها نیست، بلکه در واقع فرآیندها، ابزار و تکنیک­های مدیریت و هدایت نیروی انسانی به سمت تغییر هستند. لذا مدیریت تغییر برای هر سازمانی که قصد پیاده سازی موفق فرآیند بهبود عملکرد را در حوزه های مختلف دارد، یک بخش ضروری است. از طرفی از آنجا که […]

داده برداری در نت بر اساس پایش وضعیت

   داده برداری به پروسه جمع آوری و ذخیره سازی داده های مفید ( اطلاعات) از دارایی های فیزیکی هدف دار (targeted physical asset) به منظور انجام کار تعمیرات بر اساس پایش وضعیت CBM گویند. داده برداری جزو لاینفک هر برنامه CBM در تشخیص و پیش بینی خرابی های ماشین الات به حساب می آید. […]

دوره تناوب PM

چگونه دوره تناوب PM و بازرسی را محاسبه نمائید. دوره توسعه خرابی (FDP) چیست؟

    این مطلب برگرفته از سایت www.IDCON.com است. دوره ی توسعه خرابی (FDP): دوره توسعه خرابی، FDP دوره ی زمانی است بین زمان شروع خرابی تا زمان از کارافتادن یا توقف کامل تجهیز و یا سیستم. ( در اینجا زمان اطلاع از اولین خرابی را زمان شروع خرابی می گوییم) زمانی یک واقعه را […]