نتایج خرابی

سوال پنجم RCM2 چیست؟ (نتایج خرابی)

  1- دسته بندی نتایج خرابی[1] 1-1- دسته بندی عواقب[2] عواقب هر مد خرابی باید به صورت رسمی دسته بندی شود.پس از آنکه هر مد خرابی که از نظر منطقی محتمل است به همراه اثرات آن با جزئیات کافی مشخص شد، مرحله بعدی در فرآیند RCM ارزیابی عواقب هر مد خرابی خواهد بود. منبع اولیه […]

اثرات خرابی

سوال چهارم RCM2 چیست ؟ (اثرات خرابی)

    1- اثرات خرابی[1] یک فرآیند RCM  که مطابق با SAE JA 1011 باشد پس از مشخص کردن مد خرابی این سوال را مطرح می‌کند که هنگام وقوع یک خرابی چه اتفاقی می‌افتد (اثرات خرابی). در این بخش به بحث درباره دو مولفه کلیدی زیر که مربوط به اثرات خرابی می‌باشند می‌پردازیم. الف. مفروضات […]

ریکی اسمیت

دانلود چند فایل از بهترین تجربیات آقای Ricky Smith

  چند روز گذشته آقای Ricky Smith  چند فایل از تجربیات و نوشته های خود را در اینترنت منتشر کرد که حاوی مطالب بسیار جالب و مفیدی بود. برخی از عناوین این مطالب به شرح زیر است: 1-     نرم افزار قابلیت اطمینان جهت مدیریت سلامت دارایی ها 2-    هر کسی بهانه ای دارد برای عدم […]

انگیزه پرسنل نگهداری و تعمیرات

آیا پرداخت پاداش به پرسنل نگهداری و تعمیرات باعث افزایش بهره وری می شود؟

آیا تابحال شده است روز بعد از توزیع کارانه به کارگاه سر بزنید؟ با چه چیزی مواجه شده اید؟ عموما روز بعد از توزیع کارانه، بی انگیزگی، ناراحتی، عصبانیت و نارضایتی پرسنل را خواهید دید. در جمع های مختلف افرادی مشاهده می کنید که از این نظام پرداخت ناراحت هستند، افرادی که تا روز قبل […]

پیش بینی در نگهداری و تعمیرات

اتوماسیون تصمیم گیری های نگهداشت و تعمیرات با روش های هوش مصنوعی

   امروزه مرز دانش به سطحی از پیشرفت دست یافته است که ایجاب می کند بیشتر تصمیم گیری ها و اعلام نظرها با تکیه بر روشهایی انجام شود که در کمترین زمان بهینه ترین و دقیق ترین جواب را اعلام می کنند. صنعت رو به سمتی پیش می رود که در آن تجربیات و دانش […]

روش نلمز در RCFA

توضیحی پیرامون روش نلمز در آنالیز علل ریشه ای خرابی

روش آقای رابرت نلمز منطبق بر تئوری دومینو می باشد. بدین صورت که خرابی یا سانحه به مثابه یک فیلم نگاه میشود. منتها از آخر به اول و در آن به دنبال دلایلی هستیم که در پایان موجب بروز اتفاق مورد نظر می شوند. روش نلمز در تحلیل خرابی ها بسیار کاربردی است و می […]

نظام آراستگی محیط کار 5S

راهنمای گام به گام اجرای نظم و آراستگی در نظام آراستگی محیط کار 5S

. در پست ساماندهی در نظام آراستگی محیط کار 5S اولین مرحله آن توضیح داده شد، در این پست دومین مرحله نظام آراستگی محیط کار یعنی نظم و آراستگی توضیح داده شده است. تعریف این فاز در سه زبان ژاپنی، انگلیسی و فارسی آمده است: شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه نت) […]

مزایا و معایت تست های غیر مخرب NDT

مزایا و معایب روش های مختلف تست های غیر مخرب (مقایسه 4 روش مختلف)

. در این پست تصمیم بر این است که بتوان 4 روش که در آزمون های غیر مخرب یا NDT کابرد دارد را با یکدیگر مقایسه کنیم. در جدولی که به همین نیت آماده گردیده است مزایا و معایت این چهار روش مشاهده می گردد. . شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه […]

چارت سازمانی

آیا ساختار سازمانی (Organizational structure)همان چارت سازمانی (Organizational Chart) است؟

  جواب این سوال یک کلمه است: خیر.      ساختار سازمانی  (Organizational structure) در واقع شرح دقیق همه فرآیندها، وظایف، ارتباطات داخلی و خارجی، مسئولیت ها و اختیارات سازمان است که در قالب اسناد متعددی تعریف و تدوین می شود.   لذا هر سازمانی با توجه به ماهیت، چشم انداز ، اهداف و استراتژی […]

نگهداشت و تعمیرات در CBM

تصمیم گیری نگهداشت و تعمیرات در CBM

   مرحله آخر در یک برنامه نگهداری و تعمیرات بر پایه پایش وضعیت CBM  ،تصمیم گیری تعمیراتی و نگهداشت می باشد. تصمیمات مفید و تاثیر گذار برای اعمال عملیات نگهداشت و تعمیرات بسیار تعیین کننده است. تکنیک های نگهداشت و تعمیرات در هر برنامه CBM به دو شاخه اصلی تقسیم می شوند که شامل تشخیص […]