صداقت و یکپارچگی Integrity

صداقت رهبران سازمان چه تاثیری بر موفقیت استقرار نت دارد؟

گرچه توصیف صداقت و یکرنگی در لغت دشوار به نظر می­رسد، اما تشخیص آن ساده است، یا به عبارت بهتر،‌ فقدان صداقت و یکرنگی به سادگی قابل تشخیص است. برای هر سازمان، برای هر رابطه ­ای، یا هر پیشرفتی، ‌اعتماد ضروری است. همچنین اعتماد نتیجه‌ی صداقت است. زمانی که شما باور دارید که شخصی همانطور که می­گوید رفتار می­کند و در انجام تمام مواردی که تعهد کرده است، صداقت دارد، شما به او اعتماد خواهید کرد. در سازمان­هایی که صداقت و یکرنگی مدیریت ارشد سازمان خدشه دار می­شود، نه تنها روابط، بلکه اعتبارِ سازمان و سیستم پاداش و رسمیت نیز آسیب می­بیند. اگر افراد نتوانند به یکپارچگی سیستم پاداش باور و اعتماد داشته باشند، سیستم پاداش ارزش و مفهوم خود را از دست می­دهد و در برخی موارد، حتی دلسردکننده می­شود، لذا همه هزینه ها و تلاش ها در این حوزه اثربخشسی نخواهد داشت.

Integrity

رهبران سازمان­ها تاثیر به‌سزایی بر فرهنگِ سازمان دارند و مقوله‌ای نمی‌توان یافت که بیشتر از صداقتِ آنها مؤثر باشد. همانطور که در پست قبلی اشاره شد، دلیل ریشه ای موفقیت یا شکست پروژه های استقرار نت، در گرو فرهنگ آن سازمان است. رهبران بر اساس اینکه چگونه اقدامات آنها، سخنانشان را بازتاب می‌دهد و با تبدیل شدن به نمادی در حفظ صداقت خود، با تعهد به گفته­ ها و قول­ های خود قضاوت می­شوند. آنها کسانی هستند که هنجار را در سراسرِ سازمان نهادینه می­ کنند و بدین ترتیب بر فرهنگ سازمانی تاثیر می گذارند. لذا لازم است رهبران سازمان در باورها، گفتارها و رفتارهای خود دقت زیادی داشته باشند.

برای تاثیرگذاری رهبران باید چگونه رفتار کنند؟ در پست های بعدی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

این مطلب برگرفته از کتاب صداقت و یکپارچگی(Integrity)، از مجموعه کتاب­های آقای ترنس اوهنلن  در بخش رهبری قابلیت اطمینان است.

شما می توانید با ذکر نام منبع (سایت دانشنامه نت) و لینک سایت (www.mpedia.ir) این مطلب را باز نشر دهید.

0 پاسخ

ارسال یک پاسخ

می خواهید در گفتگو ها شرکت کنید؟
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *