تفسیر شاخص های کلیدی عملکرد KPI

در محاسبه شاخص های کلیدی عملکرد مقاله و مطالب زیادی منتشر شده است. در این پست قصد داریم فایلی برای تفسیر شاخص های کلیدی عملکرد بگذاریم. اینکه افزایش و یا کاهش این شاخص ها به طور مستقل باید تفسیر گردد و حدود مجاز این شاخص ها نیز ذکر گردیده است. در فایلی که توسط Bhpbilliton […]

لیبل گذاری در انبار

لیبل گذاری های مختلف در انبار

  یکی از بخش های ضروری در انجام نظام آراستگی محیط کار 5S اجرای آن در انبارها می باشد. برای این مهم نیاز به لیبل گذاری دقیق و گویا و قابل استفاده می باشد. شرکت camcode لیستی از لیبل های قابل تعریف در انبارها را تهیه کرده است که می توان برای الگوبرداری مفید باشد. […]

آنالیز SWOT

چگونه آنالیز SWOT را انجام دهیم؟

علی رغم ایراداتی که به آنالیز SWOT وارد می شود، چنانکه گفته شد، یکی از ابزارهای بسیار موثر در تدوین استراتژی است. یک راه کاربردی و سریع انجام آنالیز SWOT برگزاری جلسه و استفاده از روش طوفان فکری است. مراحل انجام آنالیز SWOT به این روش، بصورت خلاصه در ادمه تشریح شده است: 1-      تشکیل […]

آنالیز RAM

قابلیت اطمینان، دسترس پذیری و نگهداشت پذیری

قابلیت اطمینان (reliability)، دسترس پذیری (availability) و نگهداشت پذیری(maintainability) با عنوان مخفف RAM معرفی می شود. برای درک صحیح این عبارت نیاز است تا هرکدام از واژه ها به درستی تعریف شوند: قابلیت اطمینان را به صورت زیر تعریف می کنند: “احتمالی که سیستم در بازه زمانی مشخصی در حال کار باشد ( یعنی فعالیتی […]

روانکاری مناسب

برای روانکاری مناسب این پنج کار مناسب را انجام دهید!

  منبع: The roadmap of total lubrication ترجمه آزاد: سید مجتبی حسنیان برای روانکاری مناسب این پنج کار مناسب را انجام دهید: 1-     روانکار مناسب: اولین توصیه استفاده از روانکار مناسب است. توصیه شده است از کدهای رنگ روانکاری استفاده گردد تا اشتباه در انتخاب روانکار بوجود نیاید. همچنین توصیه اکید است که روانکارها را […]

آنالیز ریشه خرابی ( RCA )

هفت گام جهت اجرای موفق آنالیز ریشه خرابی ( RCA )

هفت گام جهت اجرای موفق آنالیز ریشه خرابی ( RCA )   1 –  تشریح واقعی خرابی خرابی را با تمام علائم ظاهری و مشاهدات آن تشریح نمائید. انجام اینکار در تعیین ریشه خرابیها و یافتن پاسخ مناسب برای خرابی مورد نظر بسیار با اهمیت میباشد . از اپراتور ماشین بخواهید تا کلیه نشانه ها […]

دستور کار

چرخه دستور کار در نرم افزار سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات

شاید هسته اصلی فعالیت هایی که در نرم افزارهای مدیریت سیستم نت CMMS پیگیری و ثبت می گردد، درخواست و دستور کار است. اگر این موضوع به خوبی در نرم افزار تحلیل و پیاده شود خیلی از راه رفته شده است. فلوچارت که در زیر آمده توسط بن استیونس در ایران ارایه شده است و […]

آنالیز SWOT

آنالیز SWOT چیست و چه کمکی به ما می کند؟

تحلیل  SWOT یکی از 10 ابزار و مفهوم کلیدی مدیریت است. به زبان ساده، آنالیز SWOT در واقع شناسایی و تحلیل عواملِ مثبت و منفیِ تاثیرگذار، درون و خارجِ سازمان است. این عوامل به صورت زیر طبقه بندی می شوند: 1-      از لحاظ نحوه اثرگذاری عوامل مثبت: عواملی که به سازمان در دستیابی به اهداف […]

نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)

مزایای نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)

با مرور در اینترنت به سایت www.quecentre.com برخورد کردم. مطلب آموزنده ای در سایت قید شده بود که اگرچه در راستای کسب و کار خودشان (مشاوره و  پیاده سازی CMMS) بود و اشکالاتی نیز داشت، لیکن نکات جالبی نیز گفته شده بود، ترجمه مطلب تقدیم می گردد: CMMS یک سرمایه گذاری است. سازمان های دارای […]

سيستم آناليز روغن (OCM)

نمونه گیری در سیستم آنالیز روغن (OCM)

  مولفین: احسان سلیمی و سید مجتبی حسنیان 5 موضوع مهم پیرامون نمونه گیری جهت آنالیز روغن را در ادامه پست مطالعه فرمائید: 1-     انتخاب مناسب ماشین برای آنالیز روغن با توجه به اینکه نمونه گیری برای آنالیز روغن هزینه بر است، لذا نمونه گیری از همه تجهیزات و ماشین آلات موجود در کارگاهی که […]